9 būdai sumažinti sąskaitų mokėjimo vėlavimus

sąskaitų apmokėjimas

Vėluojantys sąskaitų apmokėjimai yra didžiulė problema verslui. Smulkaus ir vidutinio verslo įmonėms tai ypač aktualu dėl mažesnių finansinių rezervų. Daugelis verslininkų pripažįsta, jog dėl klientų nemokumo įmonė gali atsidurti ir ties bankroto riba.

Tačiau sėkmingi verslininkai žino ne vieną strategiją kaip to išvengti. Štai devyni patarimai, kurie sumažins sąskaitų neapmokėjimo riziką Jūsų verslui.

  1. Imkitės veiksmų iš anksto

Pradėkite veikti, kol problema dar neatsirado. Jūsų klientai turi aiškiai žinoti ir suprasti visas sąskaitų apmokėjimo sąlygas. Išaiškinkite jas sutartyje, o taip pat aptarkite ir susitikimų metu. Patikrinkite klientų mokumą, prieš pradėdami vykdyti stambius užsakymus. Užtikrinkite sklandžią sąskaitų sistemą – išrašykite ir išsiųskite klientams sąskaitas kuo operatyviau, pasirūpinkite, kad sąskaitose būtų visi būtini rekvizitai, priminkite klientams apie artėjančius sąskaitų apmokėjimo terminus.

 

  1. Kontaktinio asmens svarba

Ypač išrašant sąskaitą naujam klientui, svarbu sužinoti, kas yra kontaktinis asmuo, atsakingas už sąskaitos apmokėjimą. Turėdami šio asmens kontaktus, visada galėsite laiku priminti apie sąskaitos apmokėjimo terminą. Taip pat visada galėsite pasidomėti, ar klientas planuoja laiku apmokėti sąskaitą bei sužinoti vėlavimo aplinkybes.

  1. Būkite mandagūs

Galbūt patarimas skamba juokingai, tačiau mandagumo vertės versle tikrai nepervertinsite. JAV apskaitos kompanijos FreshBooks tyrimo duomenys parodė, kad tokių žodžių kaip „Ačiū“ ir „Prašome“ naudojimas susirašinėjime dėl sąskaitų apmokėjimo padidina savalaikių apmokėjimų skaičių daugiau nei 5 proc.

  1. Automatizuokite procesus

Šiuolaikinės technologijos leidžia automatizuoti daugybę verslo procesų. Naudodami verslo programas sąskaitų išrašymui galite sumažinti klaidų tikimybę dėl žmogiškojo faktoriaus. Be to, naudojantis jomis bus kur kas lengviau sekti sąskaitų apmokėjimo terminus ir administruoti gautus mokėjimus.

  1. Išplėskite apmokėjimo būdų asortimentą

Neapsunkinkite sąskaitų apmokėjimo klientams. Sudarykite galimybę atsiskaityti banko pavedimu, tiesioginio debeto būdu, kredito kortelėmis ar per kitas mokėjimo sistemą. Kuo daugiau variantų pateiksite, tuo mažiau priežasčių klientams bus atidėlioti apmokėjimus.

  1. Numatykite nuobaudas už vėlavimą apmokėti sąskaitas

Kai kurie smulkaus ir vidutinio verslo įmonių savininkai nedrįsta numatyti baudų ar delspinigių už vėluojantį sąskaitų apmokėjimą bijodami sugadinti santykius su klientais. Tačiau jeigu vėluojantys mokėjimai kelia realią grėsmę Jūsų verslui, Jūs neturite kitos išeities kaip perkelti skolos išieškojimo sąnaudas klientui. Geriausia suėjus mokėjimo terminui priminti, kad jei sąskaita nebus apmokėta, Jūs būsite priversti skaičiuoti delspinigius, o apmokėjus sąskaitą iš karto po šio priminimo, jokios nuobaudos nebus taikomos. Tai padės išlaikyti draugiškus santykius, o kartu ir išvengti apmokėjimų vėlavimo rizikos.

  1. Suteikite ankstyvo sąskaitos apmokėjimo nuolaidą

Jei Jūsų įmonei labai svarbu kuo greičiau gauti apmokėjimą už suteiktas paslaugas ar parduotas prekes, galite numatyti nuolaidą, jei sąskaita bus apmokėta anksčiau nei numatytas terminas (pvz. 5 proc. nuolaida apmokėjus sąskaitą per 15, o ne per 60 dienų). Tokia nuolaida iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti gana didelė, tačiau jeigu anksčiau gauti pinigai leis verslui uždirbti daugiau, pritaikyti nuolaidą tikrai verta.

  1. Pasinaudokite sąskaitų finansavimu ar faktoringu

Jei vėluojantys apmokėjimai rimtai sutrikdo pinigų srautus ir Jums ima trūkti grynųjų apyvartinių lėšų, verta pagalvoti apie sąskaitų finansavimo arba faktoringo paslaugas. Pasinaudoję šiomis paslaugomis, pinigus už neapmokėtą sąskaitą galite gauti per 2-3 dienas, o vėluojantį klientą administruos faktoringo ar sąskaitų finansavimo įmonė. Ir nors šios paslaugos turi savo kainą, jos gali Jus išgelbėti esant lėšų trūkumui.

  1. Pasistenkite išieškoti skolą

Jei visos priemonės neveikia, būkite pasiruošę skolą išieškoti teismo keliu. Pasinaudokite skolų išieškojimo įmonės paslaugomis, arba turėkite savo advokatą kuris tuo pasirūpins. Toks poelgis gali sugadinti santykius su klientu, bet jei neapmokėtų sąskaitų sumos Jums yra reikšmingos, Jūs neturite kito varianto.