Populiariausi sąskaitų apmokėjimo vilkinimo būdai ir kaip jų išvengti

Vėluojantys atsiskaitymai yra viena iš labiausiai paplitusi verslo problemų. Įmonės dažnai neskuba apmokėti savo sąskaitų, taip priversdamos smulkų ir vidutinį verslą kasdien kovoti dėl gautinų sumų. Supažindinsime Jus su dažniausiais sąskaitų neapmokėjimo pasiteisinimais ir motyvais, bei patarsime kaip jų išvengti.

1. „Mes nerandame sąskaitos“

Dažniausiai dėl aplaidumo, daugumos įmonių sąskaitų neapmokėjimo pasiteisinimo priežastimi nurodoma tai, jog jie neranda PVM sąskaitos-faktūros. Taigi, jeigu siunčiate sąskaitą elektroniniu paštu, būtinai užregistruokite šį laišką ar paprašykite patvirtinimo, kad sąskaitą gavo, kad vėliau galėtumėte jį rasti ir nusiųsti dar kartą. Jei siunčiate sąskaitas paštu, siųskite tik registruotu laišku ir išsaugokite registracijos numerį – taip skolininkas negalės teigti, kad sąskaitos negavo.

2. „Tikrai 30 dienų, ne 60?!“

Jei sutartyje ar sąskaitoje tiksliai nenurodysite sąskaitos apmokėjimo termino, galite sulaukti tokio atsakymo. Klientas teigs, jog galvojo, kad apmokėjimo terminas yra ilgesnis nei Jūs susitarėte. Todėl visada rekomenduojama aiškiai nurodyti atsiskaitymo terminus raštu parengtuose dokumentuose, kad klientas negalėtų teisintis jų nežinojęs. Taip pat numatykite delspinigius už pradelstą atsiskaitymo laikotarpį. Bendraudami su klientu priminkite jam, kokius atsiskaitymo terminus taikote.

3. „Mes tikrai negavome sąskaitos“

Beveik pusė atsiprašymų dėl neapmokėtos sąskaitos yra įvardijami kaip pavėluotai gauta arba visai negauta sąskaita. Iš tiesų smulkaus ir vidutinio verslo įmonės skiria mažai dėmesio gaunamų sąskaitų kontrolei, tai tikrai nėra jų prioritetas. Todėl išsiuntę sąskaitą paskambinkite klientui ir pasidomėkite, ar jis ją gavo.

4. „Mes Jums sumokėsime, kai mums sumokės“

Jūsų klientas tikrai gali laukti atsiskaitymo iš savo klientų, tačiau tai neturėtų būti pateisinama priežastis neapmokėti Jūsų sąskaitos. Atkreipkite kliento dėmesį, jog už pradelstą atsiskaitymo laikotarpį taikote delspinigius ir paraginkite sumokėti laiku. Tiek Jūsų klientas, tiek ir Jūs turite savus įsipareigojimus sąskaitas apmokėti laiku.

5. „Mes apmokėjome Jums praėjusią savaitę“

Tokiu atsakymu Jūsų skolininkas siekia laimėti dar kelias dienas papildomo laiko. Šiuo atveju tiesiog paprašykite Jums atsiųsti mokėjimo nurodymo kopiją – jei apmokėta nebuvo, jis negalės to padaryti.

6. „Mes neapmokėsime šios sąskaitos“

Skolininkas gali neigti, kad Jūs suteikėte jam paslaugas ar atlikote darbus arba neapmokėti sąskaitos nenurodydamas jokios priežasties. Šiuo atveju Jums neliks nieko kito, kaip tik kreiptis į skolų išieškojimo bendrovę. O norint išvengti tokios situacijos ateityje, niekada nepradėkite darbų, kol su klientu nesudarėte sutarties raštu.

7. „Direktorius atostogauja, todėl negalime apmokėti šios sąskaitos“

Verslas turėtų sugebėti išgyventi trumpą laikotarpį ir be direktoriaus priežiūros. Vis dėlto jei Jūs sulaukėte tokio pasiteitinimo dėl neapmokėtos sąskaitos, susisiekite pirmiausia su direktoriaus pavaduotoju. Pasiūlykite jam alternatyvų sąskaitos apmokėjimo būdą. Priminkite, jog taikote delspinigius dėl sąskaitų apmokėjimo vėlavimų, ir jų direktorius turbūt nenorės sužinoti, jog atsirado šios papildomos išlaidos.

 

Visgi, jeigu nei vienas būdas nepadeda ir laikinai reikia užpildyti atsiradusį plyšį pinigų srautuose, rekomenduojame pasinaudoti Sąskaitų finansavimo paslaugomis.Tai puiki alternatyva atgauti lėšas užšaldytas ilguose atsiskaitymo terminuose.